tisdag 25 februari 2014

Våren är här :(

Jag har skidat på en del tunna skidspår i mina dar, men kvällens skidtur i Vestersundsby tar nästan priset. De senaste dagarnas vårväder har gjort att marken kikar fram så att man hamnar att åka slalom i spåret. Jag hittade en slinga på några hundra meter där det fanns mera snö och där suddade jag på av och an. Det här var tänkt att vara det sista uttömmande passet inför Vasaloppet, men det var inte så hävt med den saken. Jag känner mig inte riktigt återhämtad efter Fäbodaloppet heller, men förhoppningsvis ordnar det upp sig till söndag.

Det är med spänning vi följer med rapporterna från Vasaloppsveckan. Vatten i spåret, stavar som sjunker ner i snön och allt möjligt annat som det milda vädret ställer till med. Hoppas det finns ett spår kvar att skida i på söndag! Nåja, det ska bli roligt i alla fall att fara ut och resa lite och ta del av den fantastiska stämningen i Mora.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar