lördag 8 februari 2014

Spårtalko

Kl 08.00 i morse infann vi oss vid Brahe sportstuga för att delta i spårtalkot inför Fäbodaloppet. Uppslutningen var något klen, men vartefter klockan gick dök det upp fler och fler talkoarbetare. Vi utposterades vid en skogsväg, där vi skyfflade ut snö som fraktades dit med skoter och fyrhjuling. Dessutom skottade vi all snö vi bara kunde hitta från skogen. Jag vet inte hur stor nytta jag gjorde med min kvinnfolksskyffel, men svettig blev jag i alla fall!

På eftermiddagen gjorde jag ett försök till skidtur, men det var ingen höjdare. Spåren var så mjuka av värmen och regnet att det knappt gick framåt. Jag fick en tydlig flashback till Vasaloppet 2013. Hoppas det blir kallare de närmaste dagarna än vad som utlovas i väderprognoserna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar