lördag 15 februari 2014

Fäbodaloppet i morgon

Det blir bara frugan i huset som skidar Fäbodaloppet i morgon, eftersom maken inte är i skick. På eftermiddagen var jag och testade Vestersundsbyspåret, men det var väldigt isigt och de vallningsfria skidorna fungerade inte alls. Om det snöar i natt kanske de fungerar bättre på loppet. Vi kommer också att valla två par skidor med klister ifall det är isiga spår ännu i morgon.

Jag måste säga att det är inte bara skidorna som gör mig nervös för det här loppet. Det kommer att vara mycket folk som skall samsas på det 8,3 km långa spåret i dåligt före. Dessutom har jag svårt att hålla mig på benen i nedförsbackarna som svänger, fastän jag har fått mycket övningstid i spåret i fråga. Nåja, det är väl bättre att ploga än att köra till skogs. 

Fint att Braheiterna har jobbat så hårt för att vi ska få ett seedningslopp till Vasaloppet! Med så här lite snö är det en stor bedrift.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar