lördag 16 november 2013

Utanför bekvämlighetszonen

Den här veckan har jobbets idrottsförening sponsorerat mitt tränande på gymmet. I går var jag först på ett spinningpass med Sofia och sen fortsatte jag med Crossfit. Personen som drar Crossfit-passet har en gymnastikbakgrund, så det ingick en del kullerbyttor och handstående. Med andra ord sådant som jag var kass på i skolan. Jag försökte i alla fall, men som tur fanns det också andra övningar son jag behärskade ens lite, såsom burpees och dips.

En sak som jag trodde att jag absolut inte skulle klara av gick sist och slutligen ganska smärtfritt: att klättra i rep. I lågstadiet stod jag alltid på knuten längst ner, men ett X antal år senare klättrade jag nu ända upp. Och att sedan få tummen upp av instruktören Kajsa var skoj. Så jag gick hem från passet med en bra feelis trots allt.

Nu funderar jag på att börja öva på att stå på händerna / huvudet, för det retar mig att jag inte kan det. Man har inte talang för allt, men allt går att lära sig hjälpligt om man övar mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar