lördag 9 november 2013

Snacks!

Jag tror hårt på att snacks direkt efter träningspasset främjar återhämtningen. Då du har tränat har du brutit ner kroppen, som i det här skedet är mera mottaglig för infektioner. Så snabbt in med ett ordentligt mellanmål så att du klarar dig så länge du duschar och lagar mat. Och den egentliga maten bör du äta inom någon timme efter träningspasset.

Efter ett vanligt träningspass brukar jag äta t.ex. ett kokt ägg och en frukt, eller grynost och frukt. Efter ett hårdare träningspass brukar jag dricka en återhämtningsdryck. Och när jag riktigt har tagit ut mig tar jag både en återhämtningsdryck och grynost + frukt. På dagens rullskidpass (34,8 km) brände jag 1992 kalorier, så då behövdes verkligen dubbelsnacksen! Nu blir det att ta det lugnt resten av dagen.

2 kommentarer:

  1. oj ja då va e no på sin plats me dubbelt mellis.
    Grym sträcko :)!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det grävde i magen flera dagar efteråt också.

      Radera