lördag 7 september 2013

Vad man kan göra en vacker höstlördag

Vätskebältet kom väl till pass under dagens rullskidtur. Tänk att det kan vara så här varmt och härligt i september! Drygt 23 km skidade jag. Efter en jobbig arbetsvecka var det skönt med en ordentlig genomkörare.

I dag går jag och funderar på cyklar. För några timmar sedan fick jag prova en Radon cykel i min storlek. Den kändes väldigt lätt, men jag tror avståndet mellan sadeln och styret är för långt även på denna cykel. Ikväll ska vi noggrannare kolla upp om Canyon vore ett alternativ istället. Jag vill förresten tipsa om den tyska sidan Bike Discount. Där finns många fina och billiga cyklar.

Alldeles nyss var vi och diskuterade Cuben med en trevlig prick som brukar renovera cykelramar. Han tyckte att bucklan är så liten och cykeln så billig att det inte riktigt är värt att börja förstöra lacken för ett skönhetsfel. Han sade att ur säkerhets synvinkel vågar man nog använda cykeln som den är.

Nu ska Patrik börja tillaga Beer can chicken! Jag är en lyckligt lottad kvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar