torsdag 16 maj 2013

Fru Fortuna

I går fick jag veta att jag har vunnit ett tre månaders träningskort till Studio Z! Gissa om jag blev glad! Ännu gladare blev jag då jag fick veta att de har mycket annat på programmet än zumba nuförtiden, bl.a. Bodypump och Bodybalance. I dag var jag och bekantade mig med studion och jag blev positivt överraskad. Salarna var stora och ljusa och utrymmena fräscha. Jag inledde med ett halvtimmes corepass, och det kändes som att en halvtimme räckte bra till, för magmusklerna var ganska möra efteråt. Sedan cyklade jag hem och bytte om till löparmundering. Benen var lite trötta, men drygt fem kilometer fick jag ihop i det vackra vädret.

På lördag ska jag (och förhoppningsvis Maria) cykla PP-runt, ett motionslopp på 60 km i Pedersöre. På hemsidan står det att loppet börjar kl. 10, men jag har hört ryktas att landsvägscyklisterna brukar starta redan kl. 9. Så ett klockslag borde man få reda på före helgen.

Annars går livet sin gilla gång med jobb, trädgårdsarbete och träning. Sjömannen är på båten och har parkerat bilen i Åbo hamn. Så nu måste jag cykla överallt i 10 dagar. Tur att det är vackert väder och att jag gillar att cykla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar