lördag 13 april 2013

Styrketräningsprogram

Under två veckor bjuder mitt jobbs idrottsförening på all gymträning, så detta passade jag på att utnyttja i dag då det regnade. Jag hade lämnat in min nyckel på Jeppis gym för att de skulle programmera in ett träningsprogram på den. Det var bara att plugga in nyckeln i en skärm, så berättade den till vilken maskin man skulle gå. En trevlig instruktör kom också och hjälpte mig att komma i gång.

Programmet var nog utarbetat för en klenis, för jag fick lassa på mer vikter än det föreslogs. Tyvärr hann gymmet stänga innan jag hann göra programmet färdigt. Men jag tyckte det var ett roligt sätt att träna på och jag kommer absolut att göra det igen.

På gymmet träffade jag min tränare från stafettkarnevalstiden. Vi vann ju faktiskt 5x80 meter då jag gick på femman, men sedan tog ju en liten träningspaus på en sisådär 15 år.

1 kommentar: