fredag 1 mars 2013

På plats i Dalarna

Vi landade i ett blåsigt Mora på förmiddagen. Efter lunchen gick vi ett par timmar i Mora centrum. Därefter körde vi till Sälen och dumpade av våra grejor. Sedan blev det en kort visit till mässtältet vid starten. Där inhandlade jag Enervit tabletter och ett par skidtights. Jag kunde också konstatera att jag startar med veteranerna i år.

Sedan blev det lite vallafundernde. Jag förklarade mitt dilemma med skidorna för Göran. Han skulle fundera vidare med vallagubbarna. Så vi får se vad de säger.
Efter kvällsmaten var skidgurun Mattias Svahn och peppade oss lite. Men huvudsyftet var nog att sälja grejor.

I morgon ska vi till Mångsbodarna. Om man vill skida borde man valla själv, men någon sådan utrustning har jag inte med. Nå, huvudsaken jag får ett par vallade skidor till söndag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar