lördag 2 mars 2013

Dagen före

I natt har jag sovit gott, men jag vaknade kl 5.30 av spring i korridoren. Efter frukosten begav vi oss till Mångsbodarna för skidtestning. För mig blev det bara formtestning, eftersom jag inte skidade med mina tävlingsskidor, för de var inne på vallning. Till först blev jag helt förskräckt, för mina armar tröttnade i första uppförsbacken, men så småningom vaknade kroppen till liv. Spåret var mjukt p.g.a. värmen och det hade blåst ner mycket skräp i spåret. Det är jätteblåsigt här! Jag var ute bara 25 minuter och avsmakade sedan lite blåbärssoppa tillsammans med några Närpesbor.

Efter lunchen begav vi oss till mässtältet, där det var smockat med folk. Jag köpte en liten midjeväska för mina energigeler (testas i morgon) och ett par skidhandskar (som INTE testas imorgon). Vid kassan gick det plötsligt inte att betala med kort. I ett skede trodde jag nästan att jag skulle få gå tomhänt därifrån. Men det ordnade sig.

Nu har jag varit på en promenad i blåsten. Frisk luft gör en trött, hoppas jag på.

Så nu är det bara att ge järnet! Vi hörs igen efter målgång!

4 kommentarer:

  1. Parstakning på ett par skatingskidor kanske sku va nåt för dig? Hoppas att du trots allt får bästa möjliga skidor och att veteranerna bjuder på trevlig draghjälp i spåret imorgon! o packa de nya skidhandskarna långt ner i väskan, så att du inte i misstag tar dom...... Lycka till! Vi hejar på dig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, både fäste och glid ska det vara! Veteranerna hade bra fart i spåret. Skidhandskarna var tryggt nerpackade. Tack för lyckönskningen!

      Radera
  2. Heja Ina! Lycka till!
    Kram Susse

    SvaraRadera