lördag 23 februari 2013

Dagen D närmar sig

Då jag tittade på Tjejvasan i dag blev det med ens så verkligt: snart är jag också där! Men först ska jag ta mig igenom en vecka av nervositet, funderade och det viktigaste av allt: försöka undvika att bli sjuk. Det är många sjukor i farten nu, och min hypokondri är värre än någonsin.

I dag skidade jag 20 km i Östanpå i lugn takt. Jag känner mig ganska sliten i kroppen, så förhoppningsvis hinner formen bli bättre på en vecka. Det som jag är mest nervös för inför Vasaloppet är skidorna och vallningen. Jag har så svårt att få fäste med Madshus skidorna, så jag befarar att uppförsbackarna kommer att suga musten ur mig (som ifjol). Men det är väl bara att försöka göra det bästa av det. I den här farten kommer jag att bli en hejare på parstakning, för diagonalandet lyckas ju inte. Det var förresten en karl som kontaktade mig på Facebook efter Fäbodaloppet. Han tackade mig för draghjälpen och tyckte att jag var otroligt stark på parstakning. Man tackar och bockar!

2 kommentarer:

  1. Vad roligt med uppmuntran. Kan du inte ta de andra skidorna?
    Sus

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja visst är det! Fästet släpar i på de andra skidorna, så nej! Om jag mpste välja mellan glid och fäste, så vinner glidet. Men egentligen vill man ju ha båda, så slutsatsen är att jag behöver nya skidor ;)

      Radera