torsdag 6 december 2012

Premiärtur på självständighetsdagen


I morse hade kölden gett med sig så pass mycket att jag kunde ge mig ut på vinterns första skidtur. -12 grader kändes nästan tropiskt efter att jag kvällen före försökt jogga i -18 grader. Efter att ha vallat skidorna och letat en god stund bland skidkläderna efter den rätta outfiten var det dags.

I Larsmo var det nästan trångt på parkeringsplatsen, för många av nejdens skidentusiaster var på plats. Talkojobbarna hade dragit upp en 1 km:s slinga, som bestod mest av plattmark, en uppförsbacke och en nedförsbacke. Egentligen borde man ju ha klister under skidorna då man åker på konstsnö, men jag ville inte kladda ner skidorna då svärfar hade vallat dem så fint.

Vilken känsla det var att ta de första stavtagen! Visst kändes det i kroppen att det var åtta månader sedan jag skidat senast, men det var ju så roligt! Jag åkte runt slingan med ett fåningt leende på läpparna och fick tvinga mig att åka hem efter 17 varv. (Man måste väl börja lite försiktigt, så att man inte drar på sig någon överbelastningsskada.)

Sedan då jag kom hem var det förstås extremt lyxigt att köra in i garaget och lämna skidorna där, hänga av mig skidkläderna i sportgarderoben och hoppa in i Aina valmis-bastun. Sedan lite mys med kissen.Vilken härlig dag!


5 kommentarer:

  1. HA!! Börja försiktigt??? Låter lite väl lyxigt me garage bastu å sportgarderob ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

      Radera
    2. Hehe... Jo, vi lever rena lyxlivet här nu jämfört med förut :)

      Radera
  2. nyt minä olen kateellinen,täällä ei oo lunta kun 1 cm h.arja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kanske du borde komma ut och köra lite hitåt. Du får komma hit och bada bastu sen :)

      Radera