måndag 5 november 2012

Högintensivt

 

De senaste två veckorna har jag upptäckt inte mindre än två nya mördarpass på gymmet: Crosstraining på Jeppis Gym och HIIT på Fitness Club. Massor med tunga övningar som får svetten att spruta. Och i HIIT får man inte ens vila ordentligt, för där joggar man då man vilar. Även Bootcamp och Cardio Core på Fitness Club kan rekommenderas för den som vill svettas ordentligt. Håhåjaja, jag orkar nog bara med ett sådant här pass i veckan! Tacka vet jag uthållighetssporter.

6 kommentarer:

  1. På tal om uthållighetssporter så får du börja ladda inför sommaren, då blir det en 600 km runda, så det så! Se till att träna upp handlederna nu. ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan vi inte nöja oss med "bara" 500 km istället? :) Och hur tränar man upp handlederna? Täytyy googlata... Eller så lär jag mig cykla utan att hålla i styret.

      Radera
    2. Okej...om du nu ska pruta så. ;)

      Då det gäller att träna upp handlederna så har jag ingen aning annat än att se till att man har bra core-styrka. Gel under styrlindningen kan ju till viss del också hjälpa, eller dubbla styrlindor. Tempostyre tycker jag ju själv är guld för att avlasta händerna mellan varven. Däremot känns det ju inte helt kalas att ligga på rulle på tempostyret...men då man är uppe och drar så.

      Radera
    3. Det är väl nog Core-styrkan som det fallerar på. Plus kanske att utrymmet mellan sadeln och styret är lite för långt ännu. Men jag tror jag ska investera i ett tempostyre. Det kan ju också vara bra att ha om man kommer på att man ska vara med i ett triathlon.

      Radera
  2. Kul att du är tillbaka igen! :) Håller med om passen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Yes, nu ska jag försöka uppdatera lite flitigare! Har inte hunnit läsa andras bloggar heller, så jag vet ju vad jag gör i helgen :)

      Radera