lördag 10 november 2012

Gymråttan

Jag har haft en ganska så lång paus från spinningen, men i dag tyckte jag det var dags att prova en gammal goding, nämligen lördagsspinningen. I Jeppis gym kan man se sin egen puls på en stor tavla. Pulsnivåerna är blå, grön, gul och röd (som är tyngst). Spinninginstruktören tyckte att i dag skall vi hålla oss på gröna området, men det tyckte inte jag. När jag far på till gymmet vill jag ha fart och fläng och att svetten skall spruta. Sagt och gjort, jag höll mig mest på gula och röda pulsmområdet. Jag drack två vattenflaskor. Tyvärr fick jag känningar i höger knä (mitt löparknä) då jag satt och cyklade.

Så här kan en pulstavla se ut på ett lite större gym.
Efter det bytte jag t-pajta och lade beslag på stakmaskinen, där jag jag stakade en halvtimme. I brist på annan skidträning, så tycker jag maskinen är helt okej, för det är rätt muskler som används. Därefter gjorde jag ännu lite coreträning och höftövningar samt stretching. Vilken gymråtta jag har blivit!

Pippa Middleton, som skidade Vasaloppet i vintras, hade till största delen gjort sin skidträning på en stakmaskin.

2 kommentarer:

  1. Åj åj åj åj, jag känner me som en latmask jag nu... sko jag mått far på en länk? Fast jag har kärra oändligt mang skottkärror me jordtårvor....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Transport av jordtorvor räknas som fullgod motion. Så det så! :)

      Radera