söndag 9 september 2012

Tillbaka i simhallen

Här har det inte hänt mycket den senaste tiden. Jag har haft en lättare träningsvecka, eftersom jag har känt mig lite trött. En del löpning, rullskidåkning och BodyBalance har det i alla fall blivit. Cykeln har inte blivit använd, eftersom den har varit jätteskitig (men nu är den tvättad).

Dagens stora händelse var simteknikkursen. Vi var fem stycken som dök upp och ville ha tekniktips. På dagens program stod frisim / crawl och jag fick positiv feedback på min teknik. Dessutom fick jag lite goda råd, som jag säkert kommer att ha stor nytta av hädanefter. Bl.a. kom det fram att jag glider för kort stund, vilket kan förklara varför jag känner mig fullkomligt uttröttad efter att ha simmat en längd. Det blir intressant sedan då vi skall öva på bröstsim, för i det simsättet är jag helt och hållet självlärd. Men efter i dag känns det som att kanske det kunde bli en triathlet av mig ändå. Någon gång.

2 kommentarer:

  1. Jag fick en utmaning/tips om "ö till ö". Jag tyckte det lät skojigt, men kanske lite jobbigt också. :)
    http://www.otillo.se/the-race/

    åsa i jkl

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det lär vara en av de tyngre tävlingarna som finns. Har du börjat träna till nästa sommar? ;)

      Radera