söndag 2 september 2012

Äntligen ett riktigt träningspass!

Det känns som att mina träningspass har varit ovanligt slöa den här veckan. I morse då jag vaknade hade jag därför en massa överskottsenergi (läs: irritation) som måste ut ur kroppen. Jag började med att springa 11,6 km. Jag kände mig väldigt pigg, men det förbenade knät var inte alls med på noterna. Trots att jag hamnade att gå lite mellan varven, blev medelhastigheten ändå under 6 min/km. Sedan svidade jag om och rullskidade runt Furuholmen, vilket blev 10,5 km. Därefter gjorde jag lite rehabiliteringsövningar för knät / höfterna.

Efter kombipasset var jag riktigt nöjd med att lägga mig på soffan och se på Finnkampen. Jag imponerades stort av Sandra Eriksson som spurtade om Izabellah Andersson i 10 kilometersloppet. Och lite smårörd blev jag då Carolina Klüft tog farväl av sin friidrottskarriär. Vilken tjej!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar