söndag 3 juni 2012

Sommarens tävlingar

Iklädd min mysmundering sitter jag och läser olika bloggares redogörelser för gårdagens Stockholm marathon. Vilka kämpar! Och vad skönt att inte behöva uppleva det där hemska vädret. Jag tycker jag fick min beskärda del av oväder i vintras både i Botniavasan och Fäbodaloppet.

Men på Vasaloppet var det ju vackert väder, som tur var. Trots detta var Vasaloppet ingen njutning för min del, och jag fick lite motivationsbrist gällande tävlingar en tid framåt. Nu börjar jag så småningom vakna till liv igen. Om drygt en vecka är jag med i Nice Run och Spring för livet. Men de kan knappast klassas som tävlingar, utan som motionsevenemang.

I slutet av juli är det dags för sommarens huvudtävling, nämligen Botniacyklingen. Jag har inte bestämt mig ännu om jag skall vara med i Nykarlebyloppet i augusti, eftersom de få deltagarna gör det svårt att hitta en lämplig klunga att cykla med. Eventuellt är jag med i Nedervetilloppet i september.

Triathlondrömmen blir inte uppfylld ännu denna sommar. Jag orkar inte satsa på simningen, och mitt högerknä klarar inte av så mycket löpträning. Det skulle vara Seljes Triathlon i så fall, men jag har ingen aning om när det är. Någon som vet? I september blir det Botnialöpet, som jag redan är anmäld till, eftersom fjolårets anmälan flyttades framåt p.g.a. sjukdom. Antagligen blir det att gågga igenom det loppet p.g.a. högerknät.

Sommaren bjuder alltså på ett och annat. Mest av allt ser jag fram emot lååånga cykelturer i vackert väder och med många kaffepauser.

Botniacyklingen 2011 - En svettig historia

2 kommentarer:

  1. Seljes är alltid sista onsdagen i juli månad. Det är nog bara att delta. Jag deltog i fjol med min vanliga 7 växlade Tunturi-cityped när de flesta andra hade racercyklar av olika slag. En efter en gasade förbi en med sina snabba cyklar. Det var lite irriterande. Upplevelsen var kul och jag tycker det är ett jättebra "pröva på evenemang".

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för infon! Får se om man skulle våga sig med.

      Radera