lördag 9 juni 2012

Livsnjutardag


Efter en tung vecka har jag fått uppleva en härlig dag på cykeln. Det var strålande solsken och så pass varmt att de vinterbleka benen fick lufta på sig lite. Efter att ha rengjort och oljat cykelkedjan cyklade jag till Esse och tog Nådjärvvägen mot Purmo. Vid Uffes åt jag en stor pizza som var hur god som helst. När man är på långlänk fungerar det inte att äta nyttigt. Mycket fett och kolhydrater skall det vara.

Nästa paus avverkades vid ABC i hemstaden och sedan trampade jag vidare i motvind till Öja hamn. Och där var det härligt, skall jag säga! Jag satt en bra stund och njöt av vädret, utsikten, glassen och kaffet. Både de fysiska och psykiska energidepåerna fylldes på. Fulltankad cyklade jag hemåt med pigga ben. Eftersom min cykelmätare inte är rätt inställd ännu, vet jag inte riktigt hur långt det blev, men ca 111 km. Distansrekord för i år!

6 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt bra runda det där :) Visst var det varmt och skönt igår, men jag tyckte motvinden var besvärlig på en hel del ställen, men du kanske valde bättre vägar än West Coast -arrangörerna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, jag kollade hur det blåste innan jag planerade min runda. Men motvinden verkar inte ha saktat ner din fart i lördags i alla fall!

      Radera
  2. voi kun kuulostaa ihanalta,mulla oli työviikonloppu joten tietenkin oli lämmintä sillä vapaalla aina sataa :)t.arja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det konstigt att det börjar regna genast man kommer från jobbet?

      Radera
  3. Härlig dag och fin distans på cykeln!

    SvaraRadera