fredag 25 maj 2012

Veckan som varit

Som tur var gick det halsonda över på en dag, så på onsdagen mötte jag upp med NCK:s långsamma grupp på torget. Vi cyklade till fiskehamnen i Öja i det vackra vädret. På ditvägen fick en cyklist punktering, och då kom min medhavda innerslang till god användning. Den långsamma gruppen har som mål att cykla 25-28 km/h. Från och med Pias Livs började klungan gradvis spurta. Jag har ingen cykelmätare ännu, men det var en som ropade att nu går det i 38-40! Jag fick nog pinna på ganska bra för att hänga med, men oj, så roligt det var! Då jag kom hem var jag genomsvettig. Hittills i vår har jag frusit då jag har kommit hem efter en cykeltur.

Nästa dag gjorde jag ett tafatt försök till att springa, men det tyckte inte benen om. I dag har vi haft TYKY-dag på jobbet och jag har fått simma, vara på muskelträning och PilatesYoga. Det hela avslutades med pyttipanna och cider med jobbarkompisarna. Jag vann ett 30 euros presentkort till Mattssons, så jag är verkligen nöjd med dagen.

I helgen blir det en hel del cykling, gissar jag!

4 kommentarer:

  1. Jag brukade vara med i onsdagsgruppen ifjol men tyvärr lyckas det inte i år eftersom onsdagar krockar med löpskyttet! Men kommer gärna med om vi kunde fixa ihop en "lugn grupp" nån annan kväll!??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det skulle vi kunna göra! Förslag på tidpunkt?

      Radera
  2. Vad sägs t.ex. om att cykla en lördag? Vet flera som säkert kan tänka sig att hänga med! Jag har ingen egen lvg-cykel men brukar låna av en kompis, så måste kolla med honom innnan vi spikar datum, men vad säger du? Andra förslag?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lördagar (och söndagar) passar bra! Vi brukar ofta vara ute på vägarna då, om vädret tillåter.

      Radera