söndag 29 april 2012

Duathlondag

Helt oplanerat blev det här en duathlondag. Först hoppade jag på cykeln och begav mig mot Nykarleby. Jag åkte via Sandsund för att visa nya cykeln åt Mia & Matias, men Matias var inte hemma. Vägen till Nykabi gick fint, för jag hade medvind förstås. På torget åt jag vårens första glass (Classic, med nougat) och ringde min syster Susse och frågade om jag fick komma på besök.

Jag kom dit lagom till lunchtid och fick äta ris och kyckling i en smarrig ostpestosås. Efteråt blev det kaffe och Susses hembakade munkar. Både Susse och Magnus testade min cykel och jag gjorde mitt bästa för att övertala dem att börja med cykling. Tilde, 4 år, sade "Jag älskar dig" som avsked, så det tyckte jag var fint.

Vägen tillbaka till Jeppis var naturligtvis inte lika trevlig. Motvinden låg ganska rakt på, och baken tyckte inte om sadeln längre. Jag svängde in till Bennäs för att slippa vinden en stund och för att få lite variation. När jag kom hem räknade jag att jag hade cyklat 62 km, men jag såg ändå oförskämt fräsch ut. Så jag drog på mig löpskorna och sprang 5 km (obs! jag gåggade inte). Jag är verkligen ingen snabb löpare, för jag tycker det är sjukt jobbigt att springa, så jag var nöjd med kilometerfarten 5.38.

Nu är jag ganska trött och har fått ett skavsår under skinkan av den obekväma sadeln (ursäkta om det blev too much information här nu). Men trots min ömma stuss är jag nöjd och glad efter en rolig dag i solen!

4 kommentarer:

  1. Oj hjälp, ut o springa efter att du cyklat 62 km..?! Wow, själv sko jag inte ha rört på mej i en månad.. ;) Fast lite inspirerad av att börja cykla blir jag allt när jag läser din blogg, borde bara fixa till min cykel lite först.. kanske vi kan ta nån cykeltur i sommar, fast inte 62 km!! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut ska vi ta en cykeltur. Och kilometrarna rullar så snabbt i väg då man har roligt :)

      Radera
  2. Hi hi. Du e lite rolig du.:-) Munkkokerskan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. :) Vill du göra ett gästinlogg om Helsinki City Run?

      Radera