lördag 17 mars 2012

Nästa vinter

Nästa års Vasaloppet blev fullt för två dagar sedan. Otroligt! Om man vill vara med nästa år kan man anmäla sig via en gruppresa. De som ordnar gruppresor här i trakten är Larsmo IF, Norrvalla (Vörå) och Göran Holm (Nykarleby).

För min egen del blir det nog inget Vasaloppet nästa år, fastän jag har haft två trevliga resor. Jag får en kick av att uppleva och utmana mig själv med nya saker, och Vasaloppet har jag ju provat nu. Nästa vinter skulle jag kanske vilja åka på en cykelresa till Mallorca eller en skidresa t.ex. till Norge. Som långlopp skulle jag kunna tänka mig att vara med i Pirkan hiihto (90 km mellan Niinisalo och Tammerfors). Det konstiga med loppet är att man måste ta av sig skidorna mitt i loppet och gå en kilometer genom centrum!

Men det är länge till nästa vinter och före det väntar en lång och rolig barmarkssäsong!

5 kommentarer:

  1. Eller så kan du ha som mål att åka på en träningsresa till Portugal med din syster?:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om våra makar får komma med också! :)

      Radera
    2. Nja, kanske...ok då.:-)

      Radera
  2. Pirkan hiihto lät ju intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Faktiskt! Jag hade inte hört om loppet förut, men det skulle vara roligt att testa på.

      Radera