tisdag 13 mars 2012

Livstecken

Formen är på stigande och nu börjar snuvan ge med sig (peppar, peppar....). Om allt går bra blir första träningsdagen på torsdag, för i morgon fyller sjömannen år och då ska vi kalasa. Det skall bli så skönt att röra på sig igen! Senast jag hade ett sådant här långt träningsuppehåll var nog för ett år sedan, då flunsan slog till förra gången. Hoppas jag hinner med ett par skidturer ännu i år.

Jag har fått några intressanta förslag angående vad man kunde hitta på för projekt i sommar. Hittills har ni föreslagit:

- Cykeltur längre än Vätternrundan (dvs. längre än 300 km)
- 24-timmarsloppet i Kelviå (cykling)
- Finntriathlon i Joroinen (400 m simning / 20 km cykling / 5 km löpning)

Fler förslag mottages gärna! Och jag förutsätter ju förstås att ni själva hänger med på alla galenskaper som ni föreslår! ;)

Bild från fjolårets 200 km långa cykeltur (160 km i sällskap och 40 km på egen hand)

2 kommentarer:

  1. Kan vi inte göra något på rullskidor? Typ 6-timmars eller 12-timmars?? :)

    SvaraRadera
  2. Now we're talking! :) Absolut! Men jag lutar nog lite mera mot 6 timmars i så fall. Den längsta länken jag har gjort hittills är knappa 2,5 h.

    SvaraRadera