fredag 17 februari 2012

Bobbor i luften

Jag tycker att alla i min närhet snörvlar, nyser och hostar för tillfället. Jag stryker mig längs korridorväggarna på jobbet för att undvika eventuella smitthärdar och tvättar mina händer stup i kvarten. Trots detta känner jag mig lite hängig också. Jag hoppas att det bara är den vanliga tävlingsnervositeten som har gett sig till känna. Jag har meddelat min käre make att det är han som får ställa sig i spåret och skida Vasaloppet om jag blir sjuk. Han lät inte så förtjust, men en startplats slösar man inte bort så där bara.

I går var vi och testade spåret i Vestersundsbyn, där Fäbodaloppet startar på söndag. Sviterna från BotniaVasan kände jag bara av i uppförsbackarna, där det gick lite tyngre än vanligt. Men oj, vad det var roligt att skida igen! Morgondagen går åt till vallning, uppladdning, soffliggande och mental förberedelse inför att skida i en snöstorm.

4 kommentarer:

  1. Känner igen det där, "alla" är sjuka eller snorar på mitt jobb också, handtvätt och handspriten används flitigt! :)

    Velar hit och dit om jag ska ställa mej på startlinjen på söndag, kanske vi ses! Lycka till och hoppas du inte blir sjuk!

    SvaraRadera
  2. Jo, det är farliga tider vi lever i! :)

    Det är ju bra att man kan bestämma sig samma dag för om man tänker delta eller inte. Om jag känner mig det minsta krasslig imorgon står jag över. Lycka till du också, om du deltar! Jag är den där rödklädda tjejen som ser mest nervös ut av alla :)

    SvaraRadera
  3. Lycka till! Och hoppas du klarar dig obobbad. Jag är också lite nojig för tillfället, även om vi "bara" planerat in en helt vanlig livsjnutarresa till Norrfjärden/Piteå på sportlov, helt utan större fysiska ansträngningar. :)

    SvaraRadera
  4. Tack! Hoppas du också håller dig frisk, så att du kan njuta av resan.

    SvaraRadera