fredag 20 januari 2012

Impulsköp!

Eftersom jag hade möjlighet att gå hem tidigare från jobbet i dag, så jag begav mig raka vägen till Mattssons sportaffär. Tanken var att jag skulle köpa ett par nya skidbyxor, eftersom det ena paret jag har är för stora och det andra för tajta. Tyvärr hade de inte min storlek, så jag gick via skidhyllan för att kolla in vad det fanns för intressant där.

Jag skulle inte köpa något, bara "titta". Det gick precis som då man skall och titta på gulliga hundvalpar, naturligtvis blev det affär! Så nu är jag stolt ägare till ett par snygga Madshus tävlingsskidor, som matchar mina skor perfekt! Försäljaren påstod att skidorna passar bra även i varmare fören (mina Peltonen skidor har inte så bra fäste då). Skidorna lär skall vara lättskidade och ge bra fäste, vilket verkar lovande då min skidteknik inte är den bästa. Ett par gubbar stod och suckade över skidornas "fina spann", då jag provade ut dem. Jag fick lite samma vibbar som när Harry Potter som skulle köpa trollspö hos Mr. Ollivander: "Det är inte du som väljer skidorna, det är skidorna som väljer dig", typ.

Det återstår bara att se om det var ett lyckat köp eller inte, och det vet man ju först i skidspåret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar