fredag 27 januari 2012

A beginning of a beautiful friendship

Vi börjar bli riktigt goda vänner nu, jag och Madshus skidorna. Tricket var tydligen att flytta upp fästet jättehögt. Den här veckan har jag och skidorna provat på Vestersundsby skidspår, som överraskade med sin slingrande bana och lagom stora backar. I går var vi till Östanpå, men där föll jag i en nedförsbacke med hela kroppsvikten på ena axeln. Inte bra! I dag vilar vi, skidorna och jag, men på lördag och söndag prövar vi lyckan igen i något av traktens många fina skidspår.

Det är så lyxigt att slänga skidorna på axeln och promenera till fem-kilometersspåret som finns några hundra meter hemifrån. Jag drar mig till minnes min första skidvinter, då jag först fick promenera eller cykla 2,5 km till parkeringsgrottan, hämta bilen, köra hem och hämta skidorna, köra till skidspåret, skida, lämna av skidorna hemma, köra till parkeringsgrottan med bilen och sedan promenera / cykla hem. Livet är bra mycket lättare nu!

2 kommentarer:

  1. Ojdå. Vilken tur att du inte skadade dig.
    Susse

    SvaraRadera
  2. Faktiskt! Jag känner mig lite öm i skulderbladet, men det är inte så farligt.

    SvaraRadera