söndag 6 november 2011

Lyckad rullskidåkning

"Vad ska det här bli till?" tänkte jag då jag kollade in den höga pulsen då jag steg på rullskidorna. Pulsen var 110 innan jag ens hade börjat motionera. Början var som väntat trög. Då jag hade skidat de obligatoriska 7 kilometrarna, var det var meningen att jag skulle vända om. Jag beslöt att skida några kilometrar till och efter 10 km vände jag om. Trots att jag hade ganska hemsk motvind, kände jag plötsligt hur kroppen började svara på träningen och jag stakade på hur lätt som helst. Efter de 20 kilometrarna kände jag mig stark och glad. Så en hög puls behöver inte automatiskt betyda ett dåligt träningspass. I det här fallet blev det faktiskt veckans bästa träningspass.

Den här veckan kom jag inte heller upp till sju träningstimmar, utan bara till knappa fem och en halv timme. Jag kände dock att jobbmängden har varit så stor den här veckan, att jag behövde prioritera vilan. Nästa vecka blir det förhoppningsvis mindre jobb och mera träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar