torsdag 24 november 2011

Långhelg

På bloggen har det varit tyst på sistone, för tanken på att sätta sig framför datorn efter lång jobbdag har bara inte känts så lockande. I morgon får jag dock ta en välförtjänt pekkasdag, och då skall vi på weekendresa till Åbo. Vi skall shoppa, äta gott, träffa vänner och bara ta det lugnt. Det kanske inte blir så mycket träning, men förhoppningsvis får jag inklämt någon timme, för det finns gym på hotellet.

Den här veckan har jag lyckats åstadkomma en del kvalitetsträning. På måndagen var jag först på en halvtimmes högintensiv spinning med Maria. Kul att få sällskap på träningen! Tyvärr hade jag sovit jättedåligt natten före, men det kändes ganska bra i kroppen ändå. Salen var proppfull med folk, så det var tur att vi hade reserverat plats. Därefter fortsatte jag med en timme BodyPump, och som vanligt lyckades instruktören inspirera mig till i att ta i ordentligt.

I går var det en och en halvtimmes gågging i duggregn som gällde. Jag förundras varje gång över hur bra jag mår av frisk luft och träning, fastän hur vedervärdigt vädret är.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar