lördag 22 oktober 2011

Sköna lördag

Livet är härligt! Sovmorgonen och baconfrukosten är avklarad. Sjömannen är hemma. Nu sitter jag och njuter av det faktum att jag inte behöver resa någonstans på ett tag, vilket betyder mera tid och ork för träning.

I onsdags var jag till simhallen och simmade 1,7 km på en timme. Den här gången hade jag tankat upp ordentligt med mat och vätska före, så jag behövde inte dras med benkramp. Det kändes som att tekniken har förbättrats, så snart kanske jag kan simma 2 km på en timme.

I torsdags återvände jag från jobbresan lite före kl. 20. Trots att lägenheten desperat ropade efter städning, böt jag hastigt om till träningsmundering och gav mig ut på en löptur. Vis efter förra veckans mörkerlöpning utrustade jag mig med pannlampa och reflexväst. Det blev 9 km i lugn takt, för jag ville inte ta i alltför hårt då det var så sent på kvällen. Det kändes härligt att få sträcka på benen efter en lång dag av sittande.

I helgen blir det förstås också träning, troligen rullskidåkning och älghufs. Hoppas att snön kommer snart! I fjol skidade jag redan i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar