söndag 2 oktober 2011

Hösten är här

Nu är hösten här på allvar, märkte jag på dagens rullskidtur. Det blåste ner gula löv från träden och det duggregnade lite, medan jag rullskidade av och an på den enda nyasfalterade landsvägsbiten i Monäs. Jag fick lite känningar i armbågen igen, så jag försökte fila på tekniken och då kändes det bättre. Hemligheten ligger i att inte sätta i stavarna för långt fram och samtidigt försöker vinkla armbågarna lite uppåt.

Jag har fått ihopskrapat fem träningstimmar den här veckan, vilket jag tycker är helt okej med tanke på att jag har börjat ett nytt jobb, varit i skolan en kväll och haft två resdagar. I morgon bitti hoppar jag på tåget igen och skall vara i den finska staden ända fram till fredag. På träningsschemat står löpning, styrketräning på gym och simning. Rullskidåkningen får vänta till helgen. Jag kommer att blogga lite smått från hotellet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar