lördag 17 september 2011

Tävlingssugen

Min kropp känner sig lurad. Den hade blivit lovad en tävling i höst, men tävlingen blev ju inte av. Jag är så himla tävlingssugen, men jag hittar ingen lämplig tävling. Några tips? Nästa helg ordnar IK Falken Sju Sjöar, som jag skulle vara intresserad av att delta i, eftersom det lär vara ett naturskönt lopp. Men det är 21 km, och det är alltför långt för mig som har sprungit så lite i sommar. Om jag inte gåggar förstås. Jag kunde kanske hinna träna upp mig till Ålands halvmarathon i slutet av oktober, men det skulle bli lite invecklat med övernattning och båtförbindelse. Jag får väl helt enkelt ta och ordna ett litet triathlon åt mig, där jag ger allt vad jag har, så att kroppen blir nöjd. Sedan kan jag inleda vinterträningen i lugn och ro då jag har fått tävlingssuget ut ur systemet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar