onsdag 7 september 2011

Spadag

Patrik och jag hade planerat att ge oss ut på en längre cykeltur i dag, men avstod p.g.a. blåsten. I stället blev det ett simhallsbesök för min del, vilket i och för sig var ett smart drag med tanke på min stela kropp. Den högra höften är helt i lås, och det blev inte bättre av att jag har köpt en ny huvudkudde som gjorde att jag fick ont precis överallt i natt. Det var minsann ett "grisen i säcken"-köp.

Simhallsbesöket blev roligt, för jag beslöt att testa hur länge det tar för mig att crawla en kilometer. Målet var att komma under en halvtimme, och det lyckades nästan. Tiden blev 00:30:15.  

(Jag lider lite av motivationsbrist gällande träningen för tillfället och försöker festa upp det hela lite med att slå mina personliga rekord. I går kollade jag hur långt jag kunde rullskida på en timme, och det blev också rekord: 14 km).

Efter simningen vattenlöpte jag, slappade i bubbelpoolen samt badade ångbastu och vanlig bastu. När jag kom ut från simhallen kände jag mig riktigt fräsch och utvilad, nästan som om jag skulle ha varit på spa.

3 kommentarer:

  1. Ji e en sånde hälsokudd? sånde "skarp" forma? Jag har såna å gillar dem starkt. Men nya kuddar brukar ge huvuvärk innan man har sovd in dem, bara ti sta ut så släpper e no :)

    Jag sko måst böri ta me ti seemhallin tibak å, e ji så bra återhämtningsträning.

    SvaraRadera
  2. Nej, det var nog en vanlig kudde, som är högre och skarpare än den gamla. Vaknade mitt i natten och hade värk i nacke, skuldror, rygg och höfter. Bytte genast tillbaka till den gamla kudden.

    Simning är både nyttigt och roligt.

    SvaraRadera
  3. Hej.
    Vad kul att du skriver om din spadag! Jag är en nyöppnad webbshop som gärna tar med dina upplevelser och synpunkter på hur en spadag ska vara.
    Mvh
    http://www.spadag.se

    SvaraRadera