måndag 12 september 2011

Regnig måndag

Det blev både gymmet och simhallen i dag. Konstigt att jag aldrig lär mig att simning i sig själv är så tungt, att det inte lönar sig att trötta ut sig med annan träning före. Så det blev lite ofokuserat plaskande och vattenlöpande, som får gå under kontot rehabiliterande träning. Matias dök plötsligt upp i simhallen, för han har också triathlonplaner, tror jag. Sån't gillar vi!

Nu är det perfekt TV-väder. Piggelina tipsade om kvällens avsnitt av Vetenskapens värld, som granskar livsmedelsverkets kostråd om lite fett i maten. Ikväll på SVT2 kl. 21.00 finsk tid. Både jag och Patrik har upplevt enbart positiva effekter av att minska på kolhydraterna och öka på fettet i maten. Patrik gick ner 20 kg i vikt och blev av med sin problemmage. Jag själv mår också mycket bättre i magen och känner mig mera energifylld än tidigare. Visst äter vi en del kolhydrater, för annars skulle det bli problematiskt i vardagen, men mycket mindre än tidigare i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar