lördag 10 september 2011

Löpningsstatistik

Jag har förfasat mig lite över hur pass lite jag har sprungit inför årets Botnialöpet. Men då jag började jämföra med förra årets träningsdagbok på jogg.se, märkte jag att jag sprang bara 80 km mera inför loppet ifjol. Utdrag ur träningsdagboken (gäller bara löpning):






Tack vare att jag har tränat mycket cykling, skidåkning och styrketräning har jag redan skrapat ihop fler träningstimmar än vad jag hade under hela fjolåret. Rimligen borde jag komma mig igenom 16 km med livet i behåll, tycker man ju? Sedan är det ju en annan sak vad jag får för tid. Jag springer med min storasyster, som löptränar fyra gånger i veckan i kuperad terräng... Jag misstänker att lillasyster hamnar på efterkälken.

Hoppas att knät håller ihop också. Jag testade att springa i backarna i dag, och jag fick inte ont någonstans. Troligen tar jag ändå mitt Mueller knee strap, som jag använde flitigt för två år sedan då jag hade löparknä (i andra knät).

3 kommentarer:

  1. Minä 84 km koko elämäni aikana,en tiedä vielä uskallanko ilmoittautua ?

    SvaraRadera
  2. Friskt vågat, hälften vunnet! :)

    SvaraRadera
  3. Det kommer att gå så bra så!
    Hälsn storasyster

    SvaraRadera