fredag 12 augusti 2011

Ruttändring i Nykarlebyloppet

Jag läste nyss att Nykarlebyloppet inte kommer att gå via Vexala och Monäs p.g.a. vägarbeten. Rutten går istället till Kantlax, och en del av sträckan hamnar man att cykla två gånger. Loppet blir 73 km istället för 78 km. Lite besviken är jag över ruttändringen, men jag förstår att arrangörerna inte hade något annat val. Förhoppningsvis är vägarna bättre på den här rutten, så att farten hålls uppe.

Nu väntar jag på att NCK skall offentliggöra startgrupperna. Jag hoppas att det finns någon som håller ungefär samma tempo som jag i klungan, för det blir tungt att cykla så där långt ensam. Det är ju inte precis som att man hänger på Losvik och gänget... Tyvärr jobbar Patrik, så han kan inte vara min cykelkompis.

Lite nervöst är det, men det är bara att försöka njuta av dagen och trampa på allt vad man orkar!

3 kommentarer:

  1. De kommer nog att gå bra sötis :-)
    Din cyckel komppis :-)

    SvaraRadera
  2. Tips från coachen. Ifall du vill ha en bra sluttid tycker jag du ska göra så här: Ta det lugnt i början o haka på Losvik & co när de kommer på andra varvet, så hänger du på tills ni är i mål. Kanske ingen märker att du inte cyklade två varv...

    SvaraRadera
  3. Vi får hoppas det går bra!
    Y: Hmm, kanske man t.o.m. skulle hinna med en glasspaus vid Hirvlaxboden? ;)

    SvaraRadera