tisdag 9 augusti 2011

Intervaller på rullskidor

I dag var det första gången som jag försökte mig på att göra intervaller på rullskidor. Efter lite research på nätet beslöt jag mig för att göra 4x4-intervaller (dvs. 4 st. 4 minuters intervaller i hård fart). De fyra intervallerna blev fem, eftersom jag kände att jag hade mera att ge. Visst var det tungt, men ändå inte lika jobbigt som att springa intervaller.

Jag skidade via Furuholmen, och kunde konstatera att Jakobstad är en vacker stad:


Och så här svettig blev jag:


Det var riktigt roligt att rulla intervaller, så det kommer att bli ett stående inslag i min träning. Om jag bara skulle hitta en passlig uppförsbacke, så att jag fick testa på lite backträning också...

I morgon blir det långlänk i form av löpning med bästaste syster yster!

6 kommentarer:

  1. Kiva tämä uusittu tyyli !(siis makee tää blogin uusi look )t.muumimamma:)

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag försöker fräscha upp bloggen lite :)

    SvaraRadera
  3. I´m ready for you.;) Sis

    SvaraRadera
  4. Vad fin bloggen blev :-)
    Kram: patrik

    SvaraRadera
  5. Jag säger som Muumimamman jag: Makee! Men inte behöver du ju ändra varannan vecka bara för att jag anmärkte på snöbilden tidigare...

    Lycka till i helgens lopp!

    SvaraRadera
  6. Tack! Yvonne: Nu lär bloggen se ut så här till vintern. Då kan vi återkomma till snöbilden. :)

    SvaraRadera