torsdag 25 augusti 2011

I dag var jag stark

Ett simhallsbesök och en dags vila gjorde susen, för i dag var kroppen som ny igen. 26 km rullskidade jag med vrålstarka armar.

 Ännu en svettbild...

Den magiska 30 km:s gränsen närmar sig och den planerar jag att knäcka nästa vecka, då jag fyller 30. Men detta sker på egen hand, och inte i Korsholmsrullaren som jag tidigare hade tänkt. Jag tränar så mycket annars, så då det är min födelsedag vill jag bara äta kaka och ta det lugnt. Dessutom vore det ganska farligt att vara med i ett rullskidlopp då man inte kan bromsa ordentligt.

Jag håller på med så många sportgrenar för tillfället, att det är lite svårt att veta vad jag skall koncentrera mig på. Jag rullskidar, cyklar, springer, simmar och styrketränar. För att höja konditionen ytterligare och med tanke på mina kommande tävlingsutmaningar, borde jag nog springa mera än jag gör. Men som jag så många gånger konstaterat håller inte mina ben för det. Jag mår som bäst då jag tränar mångsidigt, fastän träningen kanske inte blir så målinriktad. Mitt träningsschema får ses som en väldigt varierad barmarksträning, helt enkelt.

När man tränar mycket, duschar man mycket (förhoppningsvis). För att underlätta livet har jag klippt håret ganska mycket. Så här blev det, och nästa gång ryker ännu mera:


3 kommentarer: