torsdag 7 juli 2011

I mål!

Esse Run (9 km) avklarades i 30 graders värme. Behöver jag säga mera? Det var tungt och kämpigt ända från början till slut. Jag har aldrig svettats så mycket i hela mitt liv. Min medelpuls låg på 184 och maxpulsen på 192. Men det var ett bra arrangerat lopp! För ynka 5 € fick man dricka på flera vätskestationer och så fick man en medalj samt saft med bulle i slutet. Banan var ganska varierad både på asfalt och grusvägar. Det enda jag önskar är att första vätskekontrollen skulle ha kommit lite tidigare, för det var ändå så pass varmt.

Jag kom i mål på ca 50 min och 46 sek. Farten var lite lägre än på Spring för livet, men det är ju förståeligt. Jag tror faktiskt jag bestämmer på stående fot att jag aldrig mera springer ett lopp i juli. Det är för varmt. Däremot går det ju bra att cykla och rullskida då det är varmt!

2 kommentarer:

  1. men he va ju bra jobbat i hanje värman.
    e ji nåo int na alls na bra ti spring tå e ji såje varmt.

    SvaraRadera
  2. Tack! Nej, det är nog meningen att man bara skall simma när det är så här varmt.

    SvaraRadera