måndag 4 juli 2011

Göra vad jag vill

Mitt i denna långa ledighet försöker jag låta bli att känna som Pippi Långstrump, som minsann också ville gå i skolan så att hon skulle få sommarlov. Istället försöker jag tänka på vad jag egentligen vill göra med all denna tid som jag plötsligt har fått. Och svaret är kanske inte så förvånande: Träna!

Jag vill bli starkare, uthålligare och snabbare. Ja, jag vill helt enkelt få stenkondis, så att jag någon gång skall kunna göra det jag som jag i hemlighet drömmer om: ultralöpning och triathlon. Det som ligger närmare till hands är förstås att försöka få en bättre tid i Vasaloppet. Visst, det är en stor bedrift att bara komma igenom Vasaloppet och liknande tävlingar, men jag tycker om att försöka överträffa mig själv. Vad de andra tävlande sysslar med bryr jag mig inte om.

Men för att jag skall kunna bli bättre måste jag också tillåta mig själv att vila ut ordentligt mellan varven. Idag har jag vilodag, men imorgon skall jag cykla lååångt!

13 kommentarer:

  1. Det låter som du har en Century på gång? Synd att jag inte är hemma, då hade jag joinat!

    SvaraRadera
  2. Nja, Centuryn vågar jag mig inte på riktigt än. Tror det blir en 130 km, för jag tänker cykla till Evijärvi och Kortesjärvi. Skulle vara jättekul med sällskap, men jag vet inte om jag skulle hänga med i ditt tempo!

    SvaraRadera
  3. 130 är helt klart "above average" det också! Har varit jättekul att cykla med familjen i Helsingfors. Tycker vi måste vara uppe i 50 km vid det här laget.

    Men det där att jag skulle ha för högt tempo håller jag inte riktigt med om, jag kan faktiskt anpassa mig. :)

    Jenny är sugen att hänga med på julicenturyn, kanske det vore något också för dig så blir åtminstone tre?

    SvaraRadera
  4. Säkert roligt med familjecykling på annan ort! Motion kombinerat med sightseeing och kvalitetstid med familjen.

    En julicentury låter onekligen intressant! När hade ni tänkt er? Ca 13-18.7 är vi på en roadtrip, så om det blir då kan jag inte komma.

    SvaraRadera
  5. He he. Pippi Långstrump är precis vad du är. Alldeles ensam bor du i Villa Villekulla också! :)(åtminstone ibland)
    Jag skulle kunna tänka mig ett krumelurpiller, för jag vill inte bliva stur! :)
    Sus

    SvaraRadera
  6. Men jag har ingen apa och häst! Träning är krumelurpillret, det vet du ju! :)

    SvaraRadera
  7. Fast jag undrar just om du inte har någon du kallat lilla gubben där hemma?

    SvaraRadera
  8. Jo, det stämmer faktiskt! :)

    SvaraRadera
  9. De datum som skulle kunna passa är 10, 23, 24. Hur låter det?

    SvaraRadera
  10. Alla datum passar för mig, för vi har inget inplanerat.
    Ifall det blir 23 eller 24, får Patrik hänga på då också? Om han vill förstås, för det kan hända han tycker det är för nära inpå BotniaCyklingen.

    SvaraRadera
  11. Tionde har jag också funderat på att cykla! Men det vet A inte om än... Drömmer om 200 km, men kan ju mellanlanda vid 160. :)

    SvaraRadera
  12. Mallo du är alltså intresserad att joina ifall det skulle bli tionde? Vädret ser aningens ostadigt ut men det kan säkert stabilisera sig. Cyklar du 200 km vill ju vi också göra det, eller?

    SvaraRadera
  13. Ju fler desto roligare! Kanske vi kan avvakta och se vad vädergubbarna säger om söndagens väder om någon dag? Om ni andra också cyklar 200 km är jag förstås inte den som backar ur! ;) Men lite maffigt låter det nog...

    SvaraRadera