tisdag 5 juli 2011

130 km senare

Dagens långpass på cykel gick till Esse-Evijärvi-Kortesjärvi-Purmo. Allt gick bra och det var säkert mycket tack vare att jag proppade i mig mat hela tiden. Jag pausade i Lappfors, Evijärvi och hos mina svärföräldrar i Överpurmo. I Bennäs träffade jag också på Åsa, som var ut och sprang. Jag kunde konstatera att det finns en del jobbiga backar mellan Lappfors och Evijärvi, så de som vill ha backträning kan med fördel söka sig ditåt.

Nu är jag väldigt trött och kommer absolut att ta en vilodag imorgon. Jag måste ju vara i skick till torsdagskvällens Esse Run, som är en del av Esse vattenfestival. Sträckorna är 9 km och 4,5 km. Häng med, vetja!

3 kommentarer:

  1. Jag vill också! :) Bra kämpat!

    SvaraRadera
  2. Duktigt kämpat!!! Jag var ut och motionerade byns flugor igår ;)

    SvaraRadera
  3. Matias: Tänk att du redan är cykelsugen efter ditt äventyr!
    Pernilla: Tack! Flugorna behöver också motion :)

    SvaraRadera