tisdag 28 juni 2011

Svettigt värre


Förmiddagens intervallöpning fick mig att bli lite grinig, för värmen gjorde det ännu tyngre än vanligt. Men då tänkte jag att jag kan nog plågas en timme, för Matias cyklar minsann till Helsingfors idag. Det först kan man kalla ansträngande! Han har förresten cyklat 220 km nu. Jag är grymt imponerad!

De nya springskorna invigdes på intervallöpningen, och de verkar riktigt bekväma och bra. Det tar förstås några månader innan de är ordentligt insprungna. Eftermiddagen ägnades åt sollapande på Fäbodas varma klippor (bilden ovan). Imorgon blir det troligen rullskidåkning och Fäboda igen. I love my life! :) Hoppas bara att min käre sjöman hinner uppleva lite av värmeböljan också, för han kommer hem på torsdag morgon.

4 kommentarer:

  1. Det är riktigt tungt att springa nu. Antingen värmen eller i dålig form, för min del. För din del: värmen.:)
    Sue

    SvaraRadera
  2. Det är nog värmen för bådas del! :)

    SvaraRadera
  3. Ja-a du, jag e lite avis. Vilket härligt liv do levär!! E finns int så mytji årk kvar tå man har sita och arbetat med hjärnan i hanje hetan... Blir så sena kvällar om man ska klar åv ti spring ;) Bäst sko va ti far direkt på måronin, men tå måst man va så leeng i jobb å he vill man ju int tå e ji såje fiint...

    Men jag tränar uthålligheten, hur läng jag kan ligg i still i solen ;)

    SvaraRadera
  4. Just nu är mitt liv riktigt nice, men får se hur det blir då hösten kommer.

    Tycker synd om alla som måste jobba i den här värmen! Och luftkonditioneringen i Ämbetshuset funkar ju inte alls. Men det är väl inte så länge till semestern nu!

    SvaraRadera