torsdag 9 juni 2011

Lata dagar vid havet

Det är länge sedan jag har varit så lat som jag har varit idag. Jag har solbadat på klippan hela dagen vid föräldrarnas sommarstuga med den påföljden att jag nu är "lite" solbränd...

Imorgon tänkte jag pröva på det något idiotiska projektet att cykla från Jakobstad till Monäs. Det blir 47 km i 30 graders värme. Nåja, nog skall det väl gå bra bara jag tar det i lugn takt och dricker mycket. Har just laddat upp med bacon och ägg samt med mineralvatten (= salt).

Springkläderna finns naturligtvis redan vid sommarstugan, så det lär nog bli en springtur på Storsandsbanan på lördag. Synd bara att det skall vara så mycket myggor överallt! Direkt man stannar för att hämta andan, så blir man praktiskt tagit uppäten av de små monstren. Träningen blir effektiv, med andra ord.



Förra sommaren vid sommarstugan

2 kommentarer:

  1. Det jag känner för myggorna lämpar sig inte för publicering i kommentatorsfältet.:)
    Men grannan bild!

    Suss

    SvaraRadera
  2. Vem behöver egentligen en personal trainer då man har en svärm blodtörstiga myggor efter sig i skogen? ;)

    SvaraRadera