torsdag 23 juni 2011

Korsholmsrullaren m.m.

4.9 skall det ordnas ett rullskidlopp vid Botniahallen: Korsholmsrullaren! Vilket roligt initiativ! Det är nästan så att jag borde vara med om vi inte har inbokat något annat just då. Det råkar ju vara min 30-årsdag just den dagen samt vår 5-åriga bröllopsdag två dagar före. Dessutom var det tal om en Lapplandsresa med tjejerna. Så vi får se hur det blir!

Äntligen hittade jag en sportdryck som inte är helt fullproppad med kolhydrater: Dexal light. Den skall jag testa på söndagen om vädret tillåter en lång cykeltur. Jag har märkt att det räcker inte med vatten på långlänkar, utan man borde få lite mineraler i sig. Av vanlig sportdryck har jag dålig erfarenhet, så vi får hoppas att light-alternativet skulle vara bättre.


Lchf-projektet går sisådär för tillfället. Patrik hade magfar för några veckor sedan, och efter det blev vi tvungna att mata i honom kolhydrater för att han skulle gå upp i vikt igen. Och då hakade jag förstås på med allt bulla- och glassätande. De senaste veckorna har vi alltså ätit enligt "Hchf"-dieten, vilket också syns runt midjan. Från och med idag gör jag ett seriöst försök igen att minska på sockret. Någon enstaka bulle under midsommaren blir det förstås, för det hör ju till!

2 kommentarer:

  1. Jag kommer ihåg Dexal fr fotistiden. Årka spurt mytji tå man ha dråtji e ;)

    SvaraRadera
  2. Jo, det verkar vara en bra dryck. Min mage slog inte sönder som den brukar göra, och då drack jag en hel flaska igår.

    SvaraRadera