söndag 26 juni 2011

Denna veckas träning

Måndag: Cykling 61 km
Tisdag: Promenad 4,4 km
Onsdag: Löpning 15 km
Torsdag: Cykling 40 km
Fredag: Rullskidåkning 12 km
Lördag: Löpning 7,5 km
Söndag: Cykling 105 km

Total träningstid: 12:37:32 (Rekord!)

Det har varit en intensiv träningsvecka och nu är jag i stort behov av en vilodag med mycket energipåfyllnad. Med tanke på den stora träningsmängden den här veckan var jag lite i valet och kvalet i morse om jag skulle bege mig ut på långtur, men eftersom jag inte hade något bättre för mig hoppade jag på cykeln. Först cyklade jag till Maggie's bar i Kronoby / Terjärv och åt kebab och drack kaffe.







Planen var att sedan cykla via Nedervetil och vika av mot Kronoby och ta Riksåttan hem. Riksåttan kändes plötsligt inte så lockande, så jag beslöt mig för att fortsätta på Jyväskylävägen till Kokkola istället. Allting gick bra, och det regnade inte ens. Det enda missödet var då jag efter ett nödvändigt skogsbesök trampade i ett blött dike och fick våta fötter. Men det var bara att gilla läget och glatt cykla vidare med våta strumpor.

När jag kom till Kokkola cyklade jag lite för långt in till stan och hamnade i en massa trafikljus. Jag cyklade sedan hem på Strandvägen och bongade det omtalade skidspåret i Larsmo på vägen. Slutsaldot blev ca 105 km och aktiv cykeltid var ca 4 timmar 20 minuter. En riktigt rolig långlänk blev det, men roligare skulle det förstås ha varit med sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar