tisdag 21 juni 2011

Cykla tillsammans

Sedan jag köpte min hybridcykel har jag cyklat över 800 km. Eftersom det har skramlat och knakat olycksbådande då jag har trampat, lämnade vi in cykeln på service igår. Enligt Velomoto borde man lämna in cykeln efter de första 300 kilometrarna, för att kolla att allt är okej med inställningarna. På fabriken är det ju maskiner som drar åt allting, och då kan både det ena och det andra bli löst då man börjar cykla. Bakhjulet "slunkade" ordentligt på min cykel, så reparationskillen spände ekrarna och fixade lite annat också.

Jag tyckte att cykeln började gå mycket lättare efter servicen. Inget olycksbådande skrammel längre! Eftersom det var uppehållsväder igår mot kvällen tog Patrik och jag en liten cykeltur till Esse, via Purmo och sedan hem på Nybrännvägen. Det blev 61 km. Vi skall ju båda delta i Botniacyklingen (106 km) 30.7, så nu måste det bli fart på cykelträningen!

En välförtjänt paus vid Uffes.

Det är så mycket roligare och lättare att cykla tillsammans, särskilt i motvind då man kan turas om att agera vindskydd.

Vi håller på och inreder vårt nya hem. Så här ser vårt kontor ut:

1 kommentar:

  1. Gillar speciellt kontoret ;)

    fin bild på er 2

    SvaraRadera