söndag 22 maj 2011

Denna veckas träning

Hälsningar från flyttkaoset! Trots mycket packande har jag ändå hunnit träna en del:

Måndag: Vila
Tisdag: Löpning 6 km + gång
Onsdag: Cykling 34 km
Torsdag: Vila
Fredag: Löpning 10 km + gång
Lördag: Cykling 45 km
Söndag: Gågging 7,85 km + hemmajumppa

Total träningstid: 6:49:06

Den här veckan har det gått riktigt bra med löpningen. Jag har känt mig stark i kroppen och min kilometertid har varit helt okej fastän jag har promenerat emellan. Mindre roligt är att utsidan av höger häl / smalben känns väldigt ömt då jag springer och cyklar. Hoppas det går över!

För tillfället följer jag inget egentligt träningssschema, utan jag tränar det jag känner för den dagen. I vinter pressade jag mig själv ganska hårt att få ihop skidkilometrar, så just nu är jag väldigt nöjd med att träna varierat och kanske inte alltid så effektivt. Huvudsaken man kommer ut i friska luften och får rensa huvudet efter dagen!

2 kommentarer:

  1. Ja hoppas det går över snabbt! Trist om det påverkar både då du springer och cyklar.

    Senaste Century blev jag inte sjuk uppe på inre spetsen av knäskålarna som jag brukar så det är jag väldigt nöjd över! Ska ta och ge mig ut på en liten kort löptur snarast och se hur yttre ledbandet känns.

    SvaraRadera
  2. Jo, men det känns nästan inte alls då jag cyklar. Jag tar nog en liten paus från löpningen nu för säkerhets skull.

    Det låter bra att ditt ben har blivit bättre! Hoppas det går att springa också.

    SvaraRadera