fredag 22 april 2011

Påskcykling

Jag måste medge att det inte är en av mina starka sidor att ta hand om mina grejor. Detta gäller tyvärr också min träningsutrustning. I morse skärpte jag till mig lite, och tog bort klistret från skidorna och försökte putsa upp cykelkedjan. Jag lyckades också ställa fram cykelsadeln lite, vilket mina axlar och ben tackade mig för sedan på cykelturen.

I 10 graders värme och strålande solsken cyklade jag iväg mot Replot. Inne i byn försökte jag ringa min träningskompis Pernilla för att fråga om hon ville göra mig sällskap. Eftersom hon inte svarade begav jag mig vidare, men då ringde hon tillbaka och meddelade till min glädje att hon gärna kommer med. Jag vände om för att möta henne och så blev det lite Replot-sightseeing. Därefter cyklade vi vidare mot Björkö och vände om efter Björkö campingen.

Då jag svängde in i hemkvarteren konstaterade jag att jag var några minuter från tre träningstimmar, så då tog jag en extra runda runt "Potten". Eftersom gps:en hade en dålig dag vet jag inte exakt hur lång hela rundan blev, men enligt Google maps blev det ca 63 km. En rolig och solig dag var det i alla fall! Det här var första gången som jag tyckte det var riktigt roligt att cykla, så det bådar gott inför sommaren.

4 kommentarer:

  1. 63 km, inte illa! Då vet du redan nu att Botniacyklingsdistansen inte är något problem för sen då det är tävling orkar man ju mycket mer! Hur kändes distansen förresten?

    Ja just, klistret på skidorna kanske man ska ta bort... ;)

    SvaraRadera
  2. Det kändes bra, men jag tog ju det i lugn takt. Jag blev omcyklad av två karlar på racers bara så det visslade om det. Nog kommer man väl sig igenom Botniacyklingen i alla fall, som det känns nu. Jag fick nog mersmak på att cykla långt. Men det var ju förstås väldigt vackert väder också. ;)

    Det är nog bara att inse att skidsäsongen är över nu. Men svärfar sade att man kan lämna kvar paraffinet på skidorna, så skyddar det ytan på skidorna lite. Snart blir det dags att plocka fram rullskidorna och nöta lite asfalt.

    SvaraRadera
  3. Kul med träningsbesök, kommer gärna med på fler utflykter, om du årkar vänta på mig med min mommoped ;)

    SvaraRadera
  4. Vi skall absolut fara flera gånger. Nästa gång cyklar vi tills vägen tar slut!

    SvaraRadera