måndag 11 april 2011

Denna veckas träning + "gåggaton"

Måndag: Vila
Tisdag: Löpning 7,3 km, simning 700 m, vattenlöpning 15 min.
Onsdag: Motionscykel + styrketräning 80 min.
Torsdag: Siming 1000 m
Fredag: Vila
Lördag: Spinning 30 min., BodyPump 45 min.
Söndag: Gång + löpning 42 km

Total träningstid: 11:00:35, vilket betyder att jag ligger på plus med träningstimmarna igen!

Igår var det dags för gång-marathon, eller "gåggaton". Det var Matias som höll i trådarna för detta och hade ritat en fin runda som startade i Lillby och gick via Lappfors och Esse. Vi varvade rask promenad med löpning. Totalt sprang vi ca 12 km, vilket jag tycker inte var så illa.

Efter ca 30 km började mina ben bli ordentligt trötta, särskilt höfterna. Sluttiden blev 05:56:25, så vi klarade 6-timmarsmålet galant. Det var en riktigt rolig dag i bästa tänkbara väder. Det enda irritationsmomentet var mitt dryckesbälte - ett sådant där termosbälte för skidåkning - som inte fungerade så bra att springa med. Det blir nog att köpa en CamelBak nu...


I mål! Jag är inte så nöjd med hur jag ser ut på den här bilden, men jag måste ändå visa outfiten: dubbla springtights, benvärmare och springjacka. Solglasögonen fungerade jättebra att springa med!

Och hur är känslan idag? På ena hälen har jag en gigantisk blåsa, fossingarna är lite svullna, och jag känner mig allmänt trött. Men det kunde vara värre! Nu blir det att vila lite inför cykeldebuten denna vecka.

4 kommentarer:

  1. Duktigt jobbat! Hur skulle det ha varit att springa hela vägen, tror du...? Är det nåt som man möjligen kunde klara av någon gång i livet?
    Sus

    SvaraRadera
  2. I nuläget skulle jag absolut inte kunna springa hela. Men kanske i framtiden, om man skulle klara sig utan skador och kunna träna ordentligt före.

    SvaraRadera
  3. Äsch vi klarade inte riktigt samma tid som de sprang i Boston... Men iofs räknades ju varken den (eller vår) tid som världsrekord.

    http://blog.svd.se/maratonbloggen/2011/04/19/rekordsnabb-mara-i-boston/

    Hur går det förresten med bostadssökandet?

    SvaraRadera
  4. Tja, fyra timmar sämre tid är inte fy skam det heller! Men han hade ju faktiskt medvind och nedförsbacke, och det hade ju inte vi.

    Bostadssökandet går sisådär. Har lagt in bostadsansökningar till de två kommunerna i fråga. Inget napp ännu, men förhoppningsvis hörs det något snart.

    SvaraRadera