torsdag 3 februari 2011

Snön vräker ner...

... och inomhus sitter en snopen skidåkare som hade planerat en långlänk. Det får bli en vilodag istället, och så får vi hoppas på bättre väder imorgon. Min hosta och snuva blir förhoppningsvis bättre om jag vilar idag.

Den sockerfria och vetemjölsfria citronkakan blev inte så lyckad, för den praktiskt taget skrek efter socker. Vilken tur att mina arbetskamrater förbarmade sig och åt upp kakan så att jag blev av med den. Jag bjöd också på grädde, mandarin och mörk choklad som tillbehör.

2 kommentarer:

  1. Behöver själv desperat en vilodag! Har redan fått ihop nästan 8 timmar på fyra dagar Hade i princip velat vila idag men Arvid skulle till och från parken (nära Optima) så det blev 18 km cykelkärra trots att jag var riktigt seg redan före.

    Jag är annars rätt nöjd med skidturen igår, de 5 kilometrarna gick på 12,4 km/h i medeltal. Då borde det väl finnas möjlighet att höja BotniaVasans 7,3 km/h tycker man ju...

    Har dessutom bestämt mig för att skjuta upp februaricyklingen tills efter BotniaVasan, så får jag ett bättre resultat på den. Det finns ju två helger till i februari men det är lite läskigt att skjuta på det, tänk om jag skulle bli förkyld t.ex...

    SvaraRadera
  2. Det var bra tränat! Men jag tycker vilodagar är allra skönast efter en period med hård träning. Själv börjar jag bli lite rastlös då jag har tränat ganska lite nu, känns det som.

    Jo, det verkar ju lovande med din km-fart, för 12,4 är ju nog bra. Skida på nu bara, så att benen blir vana vid skidrörelsen. Vi får hoppas på bra före, så att man får lite extra skjuts. Jag vågar mig inte ens på en uppskattning av vad jag klarar loppet på. Det beror så mycket på dagsform, vallningen, föret och hur man lyckas fördela krafterna. Jag hoppas ju förstås på en bättre tid än jag hade ifjol. Och gärna skulle sluttiden få börja på en fyra istället för en femma.

    Säkert helt smart att skjuta upp cyklingen, så att du är ordentligt utvilad på skidtävlingen. Kanske det skulle löna sig att genomföra cyklingen så snart du bara orkar efter BotniaVasan, så att det inte blir tajt om tid?

    SvaraRadera