fredag 4 februari 2011

Ännu mera vila och ätande

Eftersom hostan har blivit värre och halsen är lite sjuk, har jag ordinerat mig själv extra vila. Jag vill nämligen inte riskera att missa BotniaVasan nästa söndag! Nu har jag långtråkigt som värsta barnungen och känner mig rastlös då jag inte kan motionera. Men jag måste tänka långsiktigt. Jag har tränat duktigt ett helt år och jag får inte dålig kondition bara för att jag vilar några dagar extra.

Det blir desto mera ätande nu istället! Ikväll har jag lagat följande recept:
Smält 50 g smör, och blanda sedan i äppelskivor (1 äpple) och 80 g mandelspån. Stek på låg värme tills äpplena blir lite karamelliserade, tillsätt kanel. Ät tillsammans med grädde. Inget tillsatt socker och hur sött och gott som helst! Receptet är från den nya receptboken.

3 kommentarer:

  1. Kiva että sieltä löytyy toteutuskelpoisia reseptejä !Aika usein on sellaisia aineksia ettei niiä löydy tavallisista kaupoista tai ovat liian monimutkaisia toteuttaa.(sehän olisi suoranainen katastrofi(vaikea sana)jos joutuisit jäämään pois,lepää kunnolla sulla on jo niin paljon harjoituskilometrejä ettei pari päivää haittaa mitään.T .Arja

    SvaraRadera
  2. krya på dig älskling, jag försöker också ta de lungt så denhär Jäv%%%## förkylning ska sticka till fanders.. Men de e svårt att vila på dehär bygget... =(

    En förkyld sailor.....

    SvaraRadera
  3. Arja: Jo, där finns en massa bra recept som t.o.m. jag klarar av att laga! :) Skall försöka att vila. Det är lite svårt bara, för jag är inte alls trött, jag bara hostar och har lite ont i halsen.

    Patrik: Synd att jag smittade ner dig :( Men det går nog säkert över till nästa helg, får vi hoppas.

    SvaraRadera