torsdag 6 januari 2011

Guppigt spår

Idag var det skidåkning i Molnträskets skidspår som gällde. Jag blev besviken på spåren, för de var dåligt skötta och väldigt "guppiga". Det var först då jag kom ut på isen (träsket) som spåret blev bra och då fick jag parstaka ordentligt. Ca 20 km fick jag ihopskrapat i alla fall. Men jag hade för mycket kläder på mig och fick det alltför svettigt, så får se nu om förkylning nr 2 ger entré. Jag har ätit citron och Burana i förebyggande syfte.

Tror nog jag beger mig till Molnträsket fler gånger. Men då håller jag mig till spåret på isen. Imorgon blir det en välförtjänt vilodag.

Sportglasögonen nedan (i färgerna vit och blå) kom den snälle tomten med: Bliz Pace. Duger det åt Charlotte Kalla så duger det åt mig ;) Just nu är det ju inte så soligt, men om man använder de ljusare linserna syns skidspåret bättre och så skyddar de förstås mot blåsten också. Tomten kom också med ett par svett-tåliga hörlurar till min mp3. Tänk att tomten visste precis vad jag behövde! :)

4 kommentarer:

  1. Vilken snäll tomte =)

    -pojken på båtin-

    SvaraRadera
  2. Visste inte att tomten var så insatt i sporttillbehör. :)
    SUS

    SvaraRadera
  3. Tror tomten har fått vissa vinkar under året! :)

    SvaraRadera